Vaikuttavaa viestintää

Sisällöntuotantoa mentoroiden ja konsultoiden

Sisällöntuotanto on halutun sanoman välittämistä kohderyhmälle brändi huomioiden. Sisällöntuottaja toimii brändin ja loppuasiakkaiden välissä. Hän auttaa brändiä kertomaan ominaisuuksistaan ja arvoistaan niin, että ne puhuttelevat toivottua kohderyhmää.

Sisällöntuotantopalvelujeni ytimen muodostavat sanat ja tekstit. Kyse voi olla niin lyhyistä, somea varten tarkoitetuista postauksista kuin pidemmistä artikkeleista ja blogeista sekä nettisivujen teksteistä. Kuvat ja lyhyet videopätkät täydentävät niitä tarvittaessa someen sopiviksi kokonaisuuksiksi.

 

Sisältö tuotetaan julkaistavaksi suoraan asiakkaan kanavissa.

Ajattelen,

 

että yrittäjä ja liiketoiminnan/markkinoinnin omistaja on aina itse paras toimintansa markkinoija.

Ulkoistettu sisällöntuotanto tuottaa kuitenkin lisäarvoa:
  • Tarjoamalla ideoita ja uusia näkökulmia viestintään
  • Vapauttamalla aikaa ja resursseja muuhun toimintaan
  • Lähestymällä sekä brändiä että kohderyhmää objektiivisesti
  • Keventämällä ajatusta, että kaikki täytyy tehdä itse
  • Tuomalla laajempaa näkemystä ja kokemusta eri aihealueisiin liittyen
Erityisesti tekstejä, mutta myös visuaalisia elementtejä
Sisällöntuotanto, joka huomioi sekä yrityksen tarpeet ja kohderyhmän
Ajattelen,

 

että yrittäjä ja liiketoiminnan/markkinoinnin omistaja on aina itse paras toimintansa markkinoija.

Ulkoistettu sisällöntuotanto tuottaa kuitenkin lisäarvoa:
  • Tarjoamalla ideoita ja uusia näkökulmia viestintään
  • Vapauttamalla aikaa ja resursseja muuhun toimintaan
  • Lähestymällä sekä brändiä että kohderyhmää objektiivisesti
  • Keventämällä ajatusta, että kaikki täytyy tehdä itse
  • Tuomalla laajempaa näkemystä ja kokemusta eri aihealueisiin liittyen
Erityisesti tekstejä, mutta myös visuaalisia elementtejä
Sisällöntuotanto, joka huomioi sekä yrityksen tarpeet ja kohderyhmän
Esimerkkejä yhteistyöstä

Blogi asiakkaan sivuille

Asiakkaan kanssa on sovittu blogitekstin aihe, pääsanoma ja pointit sekä kohderyhmä. Kirjoitan tekstin huomioiden näiden lisäksi myös asiakkaan brändin tyylin. Kirjoitustyylini muuntautuu aikakauslehtimäisestä kirjoittamisesta raportteihin, kuvailevasta kielestä informoivaan tietotekstiin. Käytettävistä kuvista sovitaan erikseen tarkoitus ja budjetti huomioiden. Tarvittaessa teksti luetaan ääniraidaksi blogin yhteyteen. Tekstiä tuotettaessa huomioidaan SEO.

Somestoorit

Toteutetaan helposti lähestyttäviä ja aitoutta korostavia somestooreja, jotka tarjoilevat loppuasiakkaille ideoita ja joita asiakas voi vapaasti käyttää omissa kanavissaan. Materiaali luodaan niin, että se vaikuttaa asiakkaan itsensä tekemältä sisällöltä. Stoorit tehdään intuitiivisesti ja ne ovat toteutukseltaan vaihtelevia. Siksi ne sopivat hyvin päivittäin julkaistavaksi. Stoorit voivat pohjautua niin kuviin kuin videoihinkin. Tagit ja tekstit mietitään niihin valmiiksi mukaan.

Konsultointi

Aina ei ole tarkoituksenmukaista ulkoistaa tuotantoa. Joskus riittää, että saa sparrata jonkun kanssa, mitä on tekemässä. Käymme yhdessä läpi sisältöäsi ja mietimme, miten haluttua viestiä voisi tuoda vielä vahvemmin esiin. Ideoimme ja suunnittelemme uutta. Ylitämme yhdessä sisällöntuottamista hidastavia esteitä. Tavoitteena on, että sinulla tai yrityksellänne on entistä selkeämpi ja vahvempi näkemys siitä, millaista sisältöä haluatte tuottaa - ja intoa myös tehdä niin.

Blogi asiakkaan sivuille

Asiakkaan kanssa on sovittu blogitekstin aihe, pääsanoma ja pointit sekä kohderyhmä. Kirjoitan tekstin huomioiden näiden lisäksi myös asiakkaan brändin tyylin. Kirjoitustyylini muuntautuu aikakauslehtimäisestä kirjoittamisesta raportteihin, kuvailevasta kielestä informoivaan tietotekstiin. Käytettävistä kuvista sovitaan erikseen tarkoitus ja budjetti huomioiden. Tarvittaessa teksti luetaan ääniraidaksi blogin yhteyteen. Tekstiä tuotettaessa huomioidaan SEO.

Somestoorit

Toteutetaan helposti lähestyttäviä ja aitoutta korostavia somestooreja, jotka tarjoilevat loppuasiakkaille ideoita ja joita asiakas voi vapaasti käyttää omissa kanavissaan. Materiaali luodaan niin, että se vaikuttaa asiakkaan itsensä tekemältä sisällöltä. Stoorit tehdään intuitiivisesti ja ne ovat toteutukseltaan vaihtelevia. Siksi ne sopivat hyvin päivittäin julkaistavaksi. Stoorit voivat pohjautua niin kuviin kuin videoihinkin. Tagit ja tekstit mietitään niihin valmiiksi mukaan.

Konsultointi

Aina ei ole tarkoituksenmukaista ulkoistaa tuotantoa. Joskus riittää, että saa sparrata jonkun kanssa, mitä on tekemässä. Käymme yhdessä läpi sisältöäsi ja mietimme, miten haluttua viestiä voisi tuoda vielä vahvemmin esiin. Ideoimme ja suunnittelemme uutta. Ylitämme yhdessä sisällöntuottamista hidastavia esteitä. Tavoitteena on, että sinulla tai yrityksellänne on entistä selkeämpi ja vahvempi näkemys siitä, millaista sisältöä haluatte tuottaa - ja intoa myös tehdä niin.

Jokainen sisällöntuotantoprojekti alkaa toiveiden ja tarpeiden kartoituksella, jonka myötä määritetään roolini laajuus ja sisältö. Kyse voi olla esimerkiksi yksittäisestä tekstistä, säännöllisestä blogin kirjoittamisesta, motivaation palautuksesta tai nettisivujen tekstien uusimisesta.

Verkostoistani löytyy paljon eri alojen osaajia valo- ja videokuvaajista lauluntekijöihin, ammattijuontajista tapahtumatuottajiin, vaikuttajista meikkaaja-kampaajiin. Tilanteesta ja toiveista riippuen toimin projektipäällikkönä tai kohdistan tarpeet ja osaajat toisiinsa. Kerro, millainen projekti sinulla on mielessä, etsin siihen puolestasi oikeat tekijät.

Olenko sinulle sopiva yhteistyökumppani?

Käytännönläheisyys0%
Intuitiivisuus0%
Muuntautumiskykyisyys0%
Hällä väliä0%
Kustannustehokkuus0%

#kauneusympärillä #kädetmultaan #riittävänhyväriittää #pienetilot #asiakasensin #ongelmatontehtyratkaistaviksi #kysy #kaikenvoioppia

Mitä %-luvut tarkoittavat?
Lähetä viesti, kerron mielelläni!